una mica de tot arreu

Gent de casa nostra. Amics entranyables (4)

Pel que es veu a les fotografies, alguns dels que hem vist al post anterior i que formaven part del mític equip de futbol “Les Aguiles”, a part d’estar junts fent gols també passaven el temps plegats, com amics.

Aquí els podeu veure acompanyats de l’Edmond Vidal que era fill d’un dels propietaris de l’empresa Ferrocolor i que venia a Cervera força sovint, especialment, en temps de vacances. D’esquerra a dreta, Jordi Planes, Edmond Vidal, Josep M. Orobitg i Josep M. Riera.

Aquestes fotografies han estat capturades de la col·lecció d particular de Josep M. Orobitg, que té el meu agraïment. Per millorar-ne la resolució caldria escanejar-les.

Aquí es van repetint els components de “Les Àguiles”, sempre afegint-s’hi amics que no hi jugaven com l’Obduli Gavaldà, amb camisa blanca amb el coll tancat i Ramon Bars que porta una camisa de ratlles.

Els altres d’esquerra a dreta són: Albert Porta, Josep M. Orobitg, Josep Antoni Serra, Jordi Planes i Paquito Burgos

La que sí que va ser sonada amb la participació de tres joves de Les Àguiles fou la creció d’un grup musical “Els Cervix”. Van deixar petjada en la música cerverina d’aquells anys i estaria bé dedicar-los-hi un post perquè en quedi constància. Poc saben moltes generacions del que van representar aquest gurp musical a Cervera en els magnífics anys seixanta.

D’esquerra a dreta, els inseparables amics i jugadors de Les Àguiles, els dos Joseps M., Orobitg i Riera. Amb ulleres, Ramon Bonjoch, fill del conegut fotògraf Jaume Bonjoch del carrer Major, que va interpretar el millor Sant Pere de la Passió, El Manel Bacardí, el petit de “cal Gutzems”, fill de la casa que toca a Santa Maria en el casc antic de Cervera i Ton Riera també cerverí que vivia als carrers baixos. Tant el Manel com el Ton van morir.

Aquesta fotografia, en la que van tots amb traje, camisa i corbata devia ser per publicitat ja que deunidó el que van fer. Com podeu veure està feta davant el túnel que travessa Cervera en una època en que per aquí hi passava tot el trànsit cap a Barcelona.

Aquí vèiem en mode estiu no sé sap si a la platja o a la piscina, Josep M. Orobitg, Josep M. Riera i Ton Riera. Ells dos portaven el mateix cognom però em sembla que no eren parents. El Ton va viure molts anys a Lleida i ja no està entre nosaltres des de fa temps.

No sé que devien fer aquí tan mudats llegint La Vanguardia. D’esquerra a dreta, Ramon Bars, Albert Porta, Jordi Planes i Josep M. Orobitg amb unes ulleres molt fashion.

Tinc un record fantàstic del Jordi Planes. Era una jove superdivertit. Recordo un any per la fira de Sant Isidre, que no sé quina una en va fer, però que ens va fer partir de riure. Era molt amic de Jaume Carcasona perquè vivien molt a prop i fins i tot va ser el seu testimoni de noces. En guardem un molt bon record!

El proper post estarà dedicat integrament a Jordi Planes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: