Un cop enllestida la capital, tan monumental i sorprenent, aquest país gaudeix d’altres destins que tampoc no esperava trobar per aquí.
Aquest indret és el lloc més turístic del país. Es tracta de la ciutat d’Ohrid que està situada a l’oest de Macedònia del Nord a una altitud de 700 metres. Està situada a la riba d’un llac que comparteix amb Albània.
Junt amb el Titicaca i el Baikal pot presumir de ser un dels llacs més antics del món. Va ser declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1979.
La fortalesa-castell que es veu al fons domina tota la ciutat. Les muralles són enormes i des de dalt es gaudeix d’una vista fantàstica de la ciutat i el llac.
El llac Ohrid és un dels més antics i de més fondària d’Europa.
S’hi navega molt i es poden contratar vaixells per poca gent o afegir-se a les ofertes d’altres de més grans.
La bandera de la República de Macedònia s’assembla, a primera vista, amb la catalana ja que té ratlles grogues i vermelles.
Una altra imatge de Ohrid.
Un amfiteatre de l’època helenísta que està habilitat per espectacles a l’aire lliure.
Aquesta ciutat és coneguda com la petita Jerusalem perquè compta amb 365 esglésies, una per cada dia de l’any. Aquesta, situada al centre de la ciutat, és Santa Sofia.
Una altra imatge del llac i la ciutat en la que s’hi destaca aquest original fanal. després quedarà explicat el perquè d’aquest disseny.
Un espai d’Ohrid ajardinat d’una manera molt atípica.
Un indret no massa llunyà de Kosovo i molt a prop d’Albánia. Per tant no és d’estranyar la segona senyal que es pot veure en aquest establiment.
Passejar per les passarel·les que hi ha a la riba del llac resulta molt agradable,
El verd de l’entorn amb el blau del llac dóna un contrast molt bell al que s’hi afegeixen les construccions baixes de la ciutat.
Un dels llocs que cal visitar, anant-hi amb barco, és l’església de Sant Joan Kaneo. Sense cap dubte, tant des del mar com de la terra, és el lloc més fotografiat d’aquesta zona.
Està construïda en un acantilat davant el llac i les vistes des de dalt són inoblidables.
Hi ha algunes edificacions com aquestes que són les que han inspirat el disseny de tots els elements lumínics de la ciutat.
Encesos queden d’allò tan bonic.
Alguns establiments per la nit dupliquen el seu encant si estan a la riba del llac.
Aquí podeu veure la Mezquita Pintada de Aladzha que es troba a Tetovo considerada com la ciutat més bonica de Macedònia.
Per fòra està pintada. d’aquí li ve el seu nom, però per dins encara més. No hi ha racó sense treballs elaborats i molt vistosos com podeu veure parcialment en aquestes imatges.
Com heu pogut observar en els tres post dedicats a aquest país que ja fa uns quants anys que és independent gaudeix d’una prosperitat i d’una empemta turística que el fa ben interessant de visitar.