Amb aquest post queda per enllestida la informació sobre bastants esdeveniments de 2022. Faltaran alguns actes molt rellevants dels que ja se’n farà un post. Atés que el blog va romandre mig any inactiu calia anar buidant el material i donar fe de d’activitats realitzades al llarg de l’any 2022 a Cervera.
Estem a desembre i el que hi ha en aquest post són coses relacionades amb les Festes nadalenques.
Com que moltes de les activitats es van fer al casc antic, per accedir-hi, es passava pel carrer Major. Aquesta imatge de la botiga La Moderna ens convida a gaudir de les activitats i de les festes.

Atés que, a principis de mes es programen les Fires de Nadal i, com s’ha fet durant molts anys, l’Associació de Pessebristes té cura d’una exposició a Sant Joan, podreu veure per mitjà d’aquestes fotografies com va ser la passada edició.
Per una banda a l’exposició hi havia una mostra de Caganers. Fou en motiu de fer Caganer d’Honor al jove cerverí Farré que, durant tres anys ha fet el disseny dels dibuixos de personatges del folklore local, convertint-los en caganers. Una col·lecció que val la pena tenir-la. Ben feta, originals i molt ben realitzada.
Imatges de les vitrines on hi havia exposats diferents models de caganers.



Associació Cultural el Campanar va tenir cura de presentar un conjunt de pessebres d’arreu del món, principalment de centre i sud Amèrica. Procedents d’una col·lecció particular, tenien molt encant.








Es va poder veure un magnífic pessebre fet artesanalment per Tomàs Puig en el que, a més de les edificacions, s’hi van poder admirar unes figures precioses.


Les joies de la corona van ser dos espectaculars muntatges que va presentar Jordi Creus: uns pessebres localitzats en espais concrets cerverins. Els que van veure el combinat de música i il·luminació poden donar fe de com de fantàstic va ser l’espectacle que oferien. A les imatges això no s’aprecia.





Com sempre, hi havia un pessebre dedicat als més petits. Hi podien jugar movent les figures i fent les composicions que volien.

L’exposició va tenir molt èxit i va ser molt visitada.
Tant les Corals de Cervera com el Conservatori de Música, per les Festes nadalenques programen activitats.
Pel que fa al conservatori va fraccionar les actuacions. en aquestes imatges podeu veure el concert que va tenir lloc a l’Auditori en el que les guitarres i el cant en van ser els protagonistes.






El concert de les diferents corals cerverines va tenir lloc a Santa Maria que estava ple de gom a gom. Un espai perfecte per fer aquest acte ja que el Paranimf, on s’havia fet en altres edicions, ja havia quedat petit.



Els tradicionals Pastorets mai fallen i la representació de “La Rosa de Betlem” de Ramon Turull continua sent un èxit. Aquest any es va commemorar el centenari del naixement d’aquest cerverí. En un post ja s’explicarà com es va celebrar.
Aquest any hi va haver una novetat: uns Pastorets per adulta. No en puc donar fe perqè, tot i que m’hauria encant de veure’ls, estava fóra i no va ser possible.
Amb aquestes fotografies dels Pastorets tradicionals queda per acomiadada la informació que el blog ha donat sobre aconteixements habituals que han tingut lloc al llarg de l’any a Cervera. No hi és tot ni molt menys però, sí que s’ha fet un recorregut al llarg de l’any amb l’objectiu d’informar.




