Aquest magnífic Centre Cultural que heu pogut veure en el post anterior és un espai ideal per fer-hi exposicions.
Una de les que hi havia cridava molt l’atenció, tot i que el protagonista era un element present en la vida quotidiana, resultava molt interessant saber la manera com es va inventar, qui va ser l’inventor i poder gaudir amb una col·lecció tan àmplia i variada d’aquest senzill i útil objecte: el bolígraf.
L’húngar Ladislao Biró, l’inventor del bolígraf.
Tot el procés així com la seva biografia està molt ben explicat a l’exposició. Aquí podeu llegir una reflexió seva per com anava pensant en desenvolupar el seu invent. Tot i era molt enginyiós i va inventar diferents estris el periodisme va ser el seu principal treball Deia que la pluma estilogràfica era un objecte complicat perquè la tinta no fluia d’una manera uniforme i, a més, calia recarregarla sovint. Ell buscava un element més senzill per escriure.
Un cop el seu invent va arribar a bon port el va vendre per una quantitat ben important.
En aquest espai es recrea l’ambient en que va treballar l’inventor.
I es poden veure les primeres peces i altres elements vinculats a aquest projecte.
El que mostra l’exposició un cop rebuda la informació de com es va inventar el bolígraf és l’extensa col·lecció que, presentada de diferents maneres, resulta molt interessant d’entretenir-s’hi.
Breu biografia del col·leccionista.
Curioses imatges d’un allau de boligrafs que es mostren suspesos en un espai de pas.
En aquestes properes imatges podeu veure alguns d’aquests bolígrafs que formen part d’aquesta extensa col·lecció.
Uns originals expositors circulars en els que s’hi encabeixen molts i variats bolígrafs.
Expositors en format vitrina.
Dissenys propis de diferents països.
Uns exemplars ben curiosos.
Relatius a les festes nadalenques.
Classificats per països.
Personalitzats amb el nom de ciutats i països.
Com que estaven ben protegits, els reflexes del vidre enterboleixen una mica les imatges.
Acabo amb aquesta imatge ja que em va fer gràcia veure aquests dos bolígrafs daurats que tinc a casa.