Aquesta activitat estava programada pel dia 17 de maig però el mal temps va obligar a suspendre-la i es va celebrar el dia 31 de maig.
El “Maria Canals porta cua” és una activitat cultural que pretén apropar la música en general i el piano en particular a tota la població. Són dos els pianos de cua que es van posar a disposició de tothom per tal de que qui els vulgui tocar ho pugui fer. Aquesta activitat queda emmarcada dins del Concurs Internacional de Piano.
A més, la Paeria de Cervera, juntament amb el Conservatori, va programar per aquest dia diverses activitats a l’entorn d’ambdós pianos.
Al matí més d’un miler d’alumnes de totes les edats procedents dels diferents centres educatius de la ciutat i de la comarca van protagonitzar una activitat educativa a l’entorn dels pianos.
Els alumnes del Conservatori van actuar durant tot el dia.
A la plaça Joan Salat, al matí, van gaudir amb un espectacle molt adient: “El Petit Príncep”, on a part dels valors que ja té el conte, la posada en escena de la companyia Campi Qui Pugui i la presència d’un nen com a Petit Príncep va resultar del tot encertat. El trompetista Òscar Barqué s’afegi amb la seva música a donar més èmfasi a l’espectacle.
El café concert va comptar amb una bona afluència de públic. Escoltaren diversos intèrprets.
Jorge Nava, pianista nascut a Santander, té l’admiració de la crítica especialitzada i l’estima del públic, cosa que el reafima com una de les majors promeses del panorama artístic espanyol. Té un curriculum extraordinari pel que fa a tota la seva trajectòria.
En les properes imatges el podem veure impartint una classe magistral a una alumna en el piano instal·lat a la plaça Major.
Jorge Nava va ser qui va cloure la jornada amb el concert de cloenda que va tenir lloc a la plaça Joan Salat.