Arribar a A Coruña de nit et fa adonar de l’ambientàs que hi de gent sopant al carrer tot i que més aviat fa fresqueta.
L’endemà buscar un lloc amb encant per esmorzar no resulta gens didícil. Una antiga farmàcia ha fet un canvi ben espectacular.
El mar entra dins la ciutat i li dón un encant extraordinari.
A Coruña enamora per la gran quantitat d’edificacions plenes d’encant.
La plaça Maria Pita està situada al rovell de l’ou d’aquesta preciosa ciutat.
Aquests tipus de balconades tan d’aquesta terra a A coruña potser és el lloc que se’n veuen més i totes molt boniques integrades amb façanes que fan goig de veure.
Les botigues de don Amancia aquí hi tenen molta rellevància ja que és el bressol d’aquesta gran empresa. Aprofitant el que havia estat un antic cinema hi han instal·lat un Pull and Bear
Un dels llocs més visitats d’aquesta ciutat és la famosa Torre D’Hèrcules. Un antic far de l’època romana al que s’hi accedeix i que, en arribar a la part alta, resulta un mirador fantàstic.
L’antiga llanterna del far forma part de l’espai museístic que es pot visitar a l’interior.
Magnífiques visters des de dalt de la Torre d’Hèrcules en un dia assolejat i amb el cel blau. no cal dir que per aquí sovintegen els dies grisos i plujosos i aleshores no resulta el mateix!
Lugo té un centre històric remarcable. Aquí podeu veure l’edifici de l’Ajuntament que s’aixeva en una plaça molt gran, qquasi bé un passeig.
Altres racons de la gran plaça.
Altra volta admirem les típiques balconades que sovintegen per tot Galícia. Contrasten amb les pedres d la catedral.
Detall de les figures que protagonitzen la façana principal.
Façana principal.
Retaule barroc que sorprén per la seva grandària.
Lugo conserva encara un bon tram de muralles.
Deixant el paisatge urbà resulta un plaer passejar vora mar per la zona dels acantilats de Leibo. Hi ha uns espais habilitats que són del tot recomanable de transitat-hi.
Passejanr pel costat d’aquesta bellesa natural esdevé un plaer per la vista.