una mica de tot arreu

Carnaval de Secà (1)

Aquest any s’ha recuperat, altra volta, aquesta fantàstica festa d’estiu: el Carnaval de secà. Després del parèntesi de l’any passat, enguany el Carnaval va celebrar la quarta edició el dissabte 14 de juliol, i ho va fer amb el lema “Seagarra a la vista”, una paròdia de la llegenda del port de mar.

A més de la tradicional cercavila de la tarda, la festa va incloure actes al llarg de tot el dia: toc de festa i trabucada, a primera hora. Una “Gimcana de grumets” dedicada als més petits, un vermut musical al migdia; el concert de Sound de Secà i la Banda de Vent del Conservatori de Cervera en acabar la cercavila que actuà després  del repartiment de premis, al vespre; i actuacions de discjòqueis i de la Banda Biruji a la nit.

L’Associació Carnaval de Secà és la que tindrà cura de l’organització d’aquest Carnaval en les properes edicions. Cal felicitar-los per recuperar aquesta gran festa i per omplir de colors, música, alegria i disfresses els carrers de Cervera.

Cal valorar la gran participació. Van ser 19 les comparses i 11 els grups de percussió que van formar part d’aquest Carnaval de Secà.

En aquestes properes imatges podeu veure alguns dels diferents grups de percussió i de comparses en el moment de l’inici de la cercavila. La sortida es va fer des de la Universitat en un recorregut que passà per part de la plaça del mateix nom, el carrer General Güell, avinguda Catalunya, carrer Combat, carrer i plaça Santa Anna, carrer Major i arribada a la plaça Major on es feien els lluïments i la resta de la festa.

Imprescindible la carrossa que distribuia les begudes ja que la calor apretava.

Aquest any, que ja tocava, hi va haver Reina de Carnaval.

Un grup de percussió s’incorpora a la cercavila. Són les Bantokades cerverines que en tantes ocasions han participat en esdeveniments locals.

La Segarrense es va currar molt la comparsa. Portaven fins i tot peix fresc!!!

Un grup de percussió masculí.

Una colla de petits que feien molt goig. Es presentaven amb el nom de “La família de la Porta del Mar”.

El grup de percussió, “Batokatú” d’Oliana,  engeguen la seva actuació amb molta vitalitat.

En primer pla, Bernardo, un històric de Sound de Secà, que forma part del grup organitzador.

El grup de percussió mixte, “Drums batucada Esplugues”

“Cerverinament”, una comparsa amb gent de casa, vestits de blanc estiuenc que feien molt goig.El precedia aquest bonic reclam.

La comparsa “Gelats de secà”, formada per mares i nenes i nens, resultava molt refrescant i estiuenca.

Els Bombollers, el grup de percussió local, anaven  disfressats amb unes samarretes imitant els colors del mar.

Preparats per sortir!

Cridava l’atenció els elaborats maquillatges fets amb diferents tonalitats de blaus.

Al fons, un record pels presos polítics que ens transmet el missatge de l’esforç que cal fer per treure gent inocent de la presó.

En el proper post el blog seguirà informant sobre aquesta cercavila.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: