una mica de tot arreu

Sicília. El volcà Etna (1)

Amb aquest post queda encetada la informació que es donarà a través del blog sobre l’illa de Sicília.

Potser la millor experiència que es viu a Sicília és pujar al volcà Etna.

Cal arribar fins al Refugi Sapienza que està a la cota de 1930 metres. Aleshores cal agafar un telefèric que et deixa a la cota 2500.

En aquestes imatges poc nítides, ja que estan fetes des de darrera el vidre, podeu veure com les cabines que pugen van creuant-se amb les que baixen.

Des d’aquestes alçades que imposen es veu el camí que fan els que volen visitar el volcà fent l’ascenció a peu o bé amb bicicleta.

Un paisatge fosc i desolat és el que es contempla.

A l’arribar al final del recorregut s’hi veuen algunes clapes de vegetació.

En baixar del funicular, hi ha uns autobusos que traslladen als pasatgers fins a la cota 3.000.

I de seguida, ja es veu el fum, que surt sense parar del cràter principal ja es veu elevant-se cel amunt.

Aquest volcà està situat entre les províncies de Catània i Messina i és el volcà actiu més gran d’Europa. Amb els seus 3.343 metres d’alçada és la muntanya més alta d’Itàlia. La seva aparició està datada en uns 300.000 anys.

Té un cràter principal al que s’hi pot arribar caminant en un trajecte dirigit per un guia.

També té dos cràters secundàris de grans dimensions i una gran quantitat de cràters adventicis.

Els visitants van transitant pels camins establerts per tal de tenir una visió complerta de la zona.

Aquí es pot veure un d’aquests cràters adventicis.

L’activitat de l’Etna és constant i les erupcions posen sovint en perill la gent, les cases i els conreus. La que va tenir lloc l’any 1669 va ser la més catastròfica de totes.

Les fotografies no copsen la bellesa d’aquest espai però ajuden a informar una mica com d’espectacular és.

Natura en estat pur i amb vida pròpia que bull a les entranyes d’aquest colós i, als seus voltants, on s’aprecia la sortida d’una gran quantitat de petites fumeroles.

Una excursió que no es pot obviar si es visita Sicília.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: