Sovint, a Barcelona, visito tota classe d’exposicions que penso poden ser interessants ja que sortosament, tot i la crisi, l’oferta segueix sent important.
Avui faig parada al Palau Robert on vaig gaudir amb quatre exposicions que em van agadar molt. Us parlaré de la de Jaume de Laiguana, potser la més mediàtica, ja que els seus models són gent molt famosa.
Laiguana és director d’art, fotògraf i realitzador d’espots i videoclips i ha estat nominat als MTV llatins i als Grammy. Presenta més de 150 fotografies de gran format dels darrers 15 anys, per donar a conèixer la seva trajectòria professional, amb una particular visió estètica i un clar compromís social.
Algunes d’aquestes imatges, encara que no les relacioneu amb el nom de l’autor, és posssible que les tingueu vistes en revistes de moda: Vogue, Elle… en les que acostuma a col·laborar.
Recordeu que estarà oberta fins el 26 de maig i que el Palau Robert està al Passeig de Gràcia, 27.
Les fotografies que veureu a continuació, molt poques i triades sense un criteri específic, tenen una qualitat molt dolenta, res a veure amb les originals. Penso que està bé de posar-les perquè es pugui tenir una mica d’idea del nivell d’aquest important recull, que recomano no us perdeu si teniu ocasió d’anar a Barcelona i disposeu d’una mica de temps per dedicar-lo a l’art.
L’esposició de Jaume de Laiguana està al primer pis del Palau Robert.
Exposa les fotografies classificades per sèries. La retolació indica l’any que van estar fetes i el tema de la sèrie.
Ell treballa sempre amb tons càlids i escenes gairebé cinematogràfiques amb una producció que s’endevina caríssima.
La sèrie dels atletes olímpics espanyols que havien de participar a Pequín 2008 va costar 250.000 euros
Aquestes dues estan dedicades a la model argentina Martina Klein. Laiguana sempre diu que no sap fer fotos de gent anònima i que des del principi sempre ha treballat amb famosos.
Aquestes giren al voltant del món de la moda. La protagonista és la model Nieves Álvarez en una posada en escena que ens recorda un ambient de poble italià de fa uns quants anys.
Sorprenent la manera de presentar aquest vestit…
… i encara més aquest!
En aquesta sèrie desenvolupa una estètica industrial molt ben aconseguida.
Aquesta és la sèrie abans esmentada que va costar 250.000 euros.
Observeu els detalls d’aquesta imatge dedicada a la natació, disciplina que està dins els Jocs Olímpics.
Sèrie dedicada a artistes i models.
Aquí, Marisa Paredes, asseguda a una butaca d’un teatre en molt bona companyia.
Penèlope Cruz.
Un dels dos “guaperes” nacionals: l’Andrés Valencoso que a més és català.
Shakira. Observeu el detall de les alces amagades sota la roba per donar la sensació de ser molt més alta.
Veure aquesta sèrie completa, realçada amb el gran format de les fotografies, és realment impactant.
Tot i que Laiguana és estimat en el món de la faràndula les seves models saben que a ell li agrada buscar el límit, intenta que passin coses, que obviament, moltes vegades no són agradables, però ell acosegueix que es resolguin amb respecte. Aquesta sèrie del malbaratement de l’aigua n’és un exemple.
La model Eugenia Silva a dins d’un tanc d’aigua. Pitjor ho va passar, Bimba Bosé, fotografiada dins d’una peixera amb aigua gelada i penjant d’unes anelles…
Atenció a aquestes fotografies. A part del lluïment de l’altre “guaperes” nacional, el model i acasional artiste de cinema, Jon Kortajerena, mireu bé on estan ambientades aquestes seqüències. Si no us en sortiu, al final del post hi trobareu la resposta.
Observeu bé aquest espai. Hi heu passat moltes vegades!
Pel que fa a aquesta sèrie de fotografies el visitant pot veure un video on es veu tota la realització de les imatges. És molt interesant.
Pels que no heu endevinat on estava l’indret: la Panadella. Ho tenim ben a prop!
TÍTOL del proper POST.- nº 35.- Dalt Vila, Patrimoni de la Humanitat.


























Aquest reportage de fotografia m´agradat molti les teves esplicacións estàn molt bé.