una mica de tot arreu

Ndal 2023 a Cervera

Les festes de Nadal donen per molt. Tot i que el blog ja ha informat sobre molta cosa en aquest post cal vol relleu, entre altres coses, als tradicionals i entranyables Pstorets.

Per les Festes nadalenques, les més celebrades de l’any, molta gent, amics i empreses, fan el tradicional sopar, o dinar, amb les persones que tot l’any es veuen ja sigui en el lleure o en el treball.

Són molts els restaurants locals que acullen grups però avui podeu veure aquí un espai molt proper que va destacar per la seva fantàstica decoració que es podia veure a la façana principal. De dia era molt maco i, de nit, amb totes les llums enceses, se suposa que més.

Els Pastorets són uns dels espectacles més entranyables que es poden veure en aquestes dates. Cal felicitar a grup escènic Grepp Teatre perquè, un any més, han tingut cura de representar “La Rosa de Betlem” obra escrita pel cerverí Ramon Turull.

El moment que arriba el patge Karim i baixa fins a l’escenari, resulta del tot emocionant pels més petits.

El Parc de Nadal sempre és celebra. Aquest any hi havia una programació variada, enfocada a diferents edats i localitzada en espais puntuals. Les atraccions pels més petits estaven al poliesportiu que va ser ben concorregut.

La festa preferida dels infants i que tanca les festes és l’arribada dels Reis. A Cervera i, en molts altres llocs, va ploure. Els Reis van arribar a l’església de Santa Maria i allí es va concentrar tothom que va poder.

Jo vaig tenir la sort de veure la cavalcada a Vilanova i la Geltrú que, tot i que amençava pluja no va arribar a caure a la ciutat sinó als afores. L’arribada dels reis és molt curiosa ja que se’ls veu caminant. Aleshores pugen a una tarima i, des d’allí, van veient la desfilada de carrosses, que són ben maques. Al final, arriben les seves precedides d’unes que porten or, incens i mirra. Cadascun d’ells puja a la seva carrossa i fan el gran recorregut pels llocs mès cèntrics de la ciutat.

Aquí podeu veure algunes imatges, molt poques, per tot el que va desfilar.

Deixa un comentari