Wall Street és un dels carrers més famosos de Nova York i al seu voltat s’hi troba tot el Districte Financer de la ciutat de Nova York.
És el barri dels alts executius de les finances internacionals. Cl anar-hi durant la setmana per veure l’ambien que s’hi respira.
La New York Stock Exchange és ina icona. Un edifici d’arquitectura noclàssica que, des de l’atemptat a les Torres Bessons no es pot visitar.
Com podeeu veure en les següents imatges, anar-hi per les festes nadalenques és ideal, perquè la ciutat té un altre aspecte, sobretot de nit. A aquest lloc tan seriós també li arriba la vistositat de les decoracions.


L’arbre, molt gran, llueix magnífic.

Deixaré enllestits tots aquests posts documentats amb fotografies fetes el darrer dia de l’any 2022 i la primera setmana de 2023 sobre la ciutat de Nova York amb unes imatges icòniques que, moltes d’elles em vist repetides en molts llocs.
El camió de la Coca-Cola, la beguda típica americana i l’edificació de poca alçada que no trigarà gaire a menjar-se-la un gratacels.

Fumerades que s’aixequen en molts carrers i que proven d’instal·lacions del subsòl.

Aquests elements repartits arreu per menjar sobre la marxa identifiquen de seguida aquesta ciutat.

A Nova York no és estrany veure coses insòlites.

Acabo mostrant un local privat de la Cinquena Avinguda, la famosa Fifth Avenue, per dir que, a diferència d’altres llocs des de l’Ajuntament de la ciutat, el City Hall, no s decora absolutament res. Tot el desplegament de decoració nadalenca surt ‘entitats privades. Tota una curiositat.

Nova York és una de les meves ciutata preferides i l’he visitat moltes vegades. La darrera abans del Covid va ser el novembre de 2016. Si aalgú té interés en informar-se l’exposició de l’1 de setembre que l’havien inaugurat feia poc així com també d’una zona de Brooklyn i de Filadelfia amb explicacions sobre la curiosa comunitat Amish pot entrar al blog en les següents dates i ho trobarÈ en aquestes entrades: 28 i 30 de novembre i 12, 14, 16 i 20 de deembre.
Sempre agraïda per les vostres visites!