En aquest post a part de veure les fotografies del pas del punter pel tram 59 que era el que teníem assignats la gent de la Segarra podreu llegir tot el simbolisme que es va donar a aquesta Via.
La Via Lliure va ocupar més de cinc quilòmetres de l’avinguda Meridiana. Els assistents vam formar un enorme mosaic blanc amb les samarretes blanques. La Via tenia un carril central obert que és per on va avançar el punter gegant. A mesura que passava aquest punter tothom aixecava el seu punter amb el color que li tocava segons el tram que ocupava. El mosaic, que fins aleshores es veia blanc, s’anava omplint amb els colors dels eixos de la República Catalana.
De colors n’hi havia 10 i estaven posicionats de la següent manera:
Trams de l’1 al 14, color groc: DEMOCRÀCIA
Trams del 15 al 28, color blau fort: EQUILIBRI TERRITORIAL
Trams del 29 al 41, color vermell:SOLIDARITAT
Trams del 42 al 53, color blau clar: MÓN
Trams del 54 al 63, color verd clar: DIVERSITAT
Trams del 64 al 77, color verd fosc: SOSTENIBILITAT
Trams del 78 al 92, color lila clar: IGUALTAT
Trams del 93 al 103, color marró: JUSTÍCIA SOCIAL
Trams del 104 al 120, color lila fort: INNOVACIÓ
Trams del 121 al 135, color taronja: CULTURA I EDUCACIÓ
A mesura que el punter passava pel passadís central la gent omplia aquest passadís Des de l’aire feia un espectacular efecte cremallera.
Podem ben dir que l’organització i el que representaven cadascun dels símbols va ser una cosa molt ben pensada i del tot modèlica. I, com en les anteriors edicions, el comportament de tothom, el civisme, l’alegria i l’entusiame van ser del tot exemplars.
Esperem que tots aquests esforços donin els seus fruits i que, el dia 27, no hagim de veure que els que van emigrar a casa nostra ja fa una pila d’anys i que vam acollir ens donin l’esquena i que, aquest cinturó de Barcelona faci trontollar les aspiracions dels nostres avantspassats i dels que avui ho tenim clar.
El vehicle que precedia el punter ja es veu arribar i tothom, emocionat, comença a aixecar el punter indiviadual de color verd.
En les imatges que veureu a continuació podreu copsar bé tota la seqüenciació del pas del punter pel tram 59. Això es va anar reprodient a cadascun dels trams només variant el color dels punters de la gent.
Ja passen els darrers acompanyants del punter…
…i tothom avança cap a la via central amb els punters aixecats.
Així queda format el mosaic de color verd.
Els helicòpters van captant aquest magnífic espectacle que, des de dalt, té una altra prespectiva. És la que després vam poder veure als mitjans de comunicació.
Un moment històric dins d’una altra jornada que ha fet Història!!!!!!















