Acabat l’acte de trapàs ja només queda tornar cap a casa. Els gegants de Cervera van veient com les colles que els han acompanyat desfilen cap els seus vehicles per tal de desmuntar-ho tot i donar per acabada aquesta gran festassa
Mentre els geganters de Cervera es fan les darreres fotos la resta de colles ja es retiren.
Saludant als que se’n van…
Aquestes imatges tan poc vistes també formen part de la festa. Desvestir, desmuntar, posar els gegants dins dels vehicles… És la darrera part d’aquest especatacle que quedarà del tot acabada quan, en arribar als respectius pobles, cada colla els tornarà a muntar per tal de tenir-los preparats per quan convingui.
Vehicles especials són els que es necessiten per transportar aquests passatgers que també són ben especials.
És important retre homenatge a tots els homes, dones, nens i nenes que transporten els gegants amunt i avall en les cercaviles, els balls… Com que els seus ulls són aquestes finestretes obertes als vestits, us en poso unes quantes per tal de que vegeu que els detalls es cuiden, fins i tot en aquestes petites coses que cadascú personalitza a la seva manera.
Les últimes paraules d’aquestes explicacions les dedico a la persona que ha fet tot el disseny gràfic d’aquesta festa: cartells, domassos… El Xavi Miret, una vegada més, ha deixat el llistó molt alt amb el seu treball. No passo imatges dels cartells perquè tothom ja els ha tingut a les seves mans o els ha vist exposats.
Aquí podeu veure una reproducció en dolç. Pastiseria Puig, aquests dies de la festa, va exhibir al seu aparador el disseny que hi havia imprés en els domassos.
Sí que vull deixar constància dels domassos que, sovint, fent companyia a les senyeres, vam poder veure pels balcons i finestres de les cases de Cervera.
Aquesta fotografia ens dóna una visió de com quedaven amb els quatre colors damunt els que es va imprimir els esguards del Guillem i l’Almodis.
Amb aquesta imatge dono per acabada tota la informació sobre la gran festa de Cervera Ciutat Gegantera.
Moltes gràcies a totes les persones que heu visitat aquests posts, que heu sigut moltíssimes. Espero que us hagin agradat i hagin servit perquè poguessiu seguir aquests esdeveniments als que alguns no vareu poder assistir.