una mica de tot arreu

M’he enfilat a la bastida per veure el retaule del Paranimf (1)

Ramon Pijuan és el primer restaurador que des del segle XVIII ha tingut accés al Paranimf. Després que aquell grup d’escultors, dirigits per Jaume Padró, acabessin el treball ningú més s’havia enfilat emmig dels àngels i de l’Immaculada per tal de descobrir els seus secrets.

Sota la direcció de Carme Bergés, Directora del Museu de Cervera, s’ha portat a terme la restauració d’aquesta magnífic conjunt escultòric.

Ramon em va convidar a pujar amb ell per tal de que pogués fer un reportatge d’aquests que només tens oportunitat de fer una vegada a la vida. Hauran de passar molts anys fins que s’hi pugui tornar a accedir! Des d’aquí aprofito per donar-li les gràcies.

Comencem a pujar…Fa una mica de respecte mirar enlaire i una pensa si enlairar-se massa amunt serà possible

par 2

Dissortadament vaig tenir por de seguir pujant i em vaig quedar a l’alçada de la Puríssima que deunidó.

par 3

Ja de seguida em vaig adonar del que estava fent el Ramon amb aquestes figures que necessitaven arreglos. El peu, impossible de recuperar.

`PAR 6

Mirant amunt era ben visible la bellesa de la part final del conjunt.

par 34

Els àngels es veien gegantins i semblava que se’t tiraven al damunt.

pae 49

par 4

par 5

Alguns tenen unes expressions ben peculiars que, des de baix, no havia copsat mai.

par 7

par 12

El moviment de les robes, perfecte i, la manera de dibuixar les plomes, molt curiosa.

par 14

Detall d’una mena de torre que porta aquest àngel.

par 16

Aquí se li veu a la perfecció el pentinat així com els ferros que el subjecten a la paret.

par 17

En aquest objecte, una mena de canelobre, s’hi posaven ciris. Es va haver de fer una neteja important ja que hi havia moltes restes de cera que havia regalimat cap avall.

par 20

Dos angelets amb els cabells plens de rínxols.

par 22

El plecs de la roba i els embelliments que hi posaven per recollir-la donen elegància al vestuari d’aquestes figures.

par 24

par 46

La protagonista d’aquest retaule, que era la patrona de la Universitat, és la Immaculada Concepció. Aquí la podeu veure amb la cara il·luminada. Sortosament la claror li donava de ple.

par 33

Va ser una sorpresa descobrir que les mans de la Immaculada estaven incompletes.

par 30

També va ser una altra sorpresa veure aquest cèrcol de ferro que lligava a la paret tot el conjunt escultòric que protagonitza la Verge. Una manera segura de conservar dempeus durant molts anys aquestes peces que pesen tant.

par 23

Tanco la primera part d’aquest reportatge amb l‘esguard de la Immaculada, Patrona de la Universitat de Cervera i de tots els seus estudiants.

par 21

Demà podreu continuar veient curiositats d’aquest imponent retaule, especialment, algunes representacions d’animals ben peculiars.

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: